Pieptan din lemn de eucalipt



Zilele acestea mi-am îndreptat atenția către niște proiecte mai mărunte. Am făcut puțină ordine în atelier și printre multele bucăți de lemn, resturi de la varii proiecte, pe care le pusesem deoparte pe principiul „eh, nu se știe când o să am nevoie tocmai de restul ăsta de scândură nerindeluită!” Nevoie nu aveam niciodată, dar resturile se tot adunau, umplând toate ungherele și slujind doar prafului drept culcuș.

Am descoperit, totuși, cu prilejul ăsta, un căpătâi de scândură de eucalipt de vreo 15 pe 8 centimetri, rămas de la cele două cutii pe care le-am făcut anul trecut. Fibra era orientată de-a latul, și primul instinct a fost să îl arunc la gunoi. Mi-am dat, totuși, seama că puteam să smulg ceva util de aici, făcând un pieptăn. Ba, pentru că am despicat scândurica, am putut să fac chiar doi piepteni.   

În cazul primului, n-am pierdut prea mult timp cu designul, considerându-l un fel de proof of concept. Am tăiat dinții după cum m-a tăiat capul și am adăugat în partea de sus două bucăți înguste de iroko, cu fibra perpendiculară, pentru a stabiliza întregul. 

  
Eu am părul prea scurt ca să-l pot folosi, dar am aflat din surse credibile că, fără a revoluționa hair stylingul, își face treaba.

Pentru al doilea pieptăn, am mobilizat puterea SketchUp-ului.


Mi s-a părut util să îmi fac și un șablon din placaj, pentru a fi sigur că trasez același arc pe toate cele patru fețe.


Pentru incizii am folosit o daltă bine ascuțită. Cuțitul pentru sculptură a fost util pentru a accentua unele linii și pentru a scoate din altele rumegușul adunat la șmirgheluit.



Pentru a da linia eliptică, dar și pentru a rotunji marginile, am folosit o daltă și o pilă. Dinții rari au fost tăiați la fierăstrăul circular, iar cei deși cu ajutorul fierăstrăului de mână.



În continuare, mi-am pilit dinții cu pilele fierarului, precum lupul din povestea lui Creangă.


După o șlefuire generală a părții de eucalipt, am lipit elementele de iroko cu un adeziv rapid. 


Acesta este rezultatul, înainte și după ce am dat un strat de ulei de nucă.




Pentru acest din urmă pieptăn nu am încă informații despre cum se comportă și practic. De frumușel, e frumușel, dar dacă nu mușcă așa cum trebuie, va trebui să revăd conceptul.

Comentarii