O rindea micuta

La ultimul proiect, am avut de rotunjit marginea unei scândurele și am făcut asta cu rindeaua block. A mers repede procesul, dar mi-am dat seama că, dacă voi mai face asta pe viitor, mi-ar prinde bine o rindea mai mică și mai ușoară.

Profitând de câteva ore libere acest weekend, am decis să încerc să îmi fac o asemenea rindeluță. Nu are sens să repet pașii prin care am trecut. Conceptul de bază nu se diferențiază cu nimic față de celelalte rindele pe care le-am făcut până acum - rindea laminată, unde pana se fixează pe un cui transversal.


Miezul e din lemn de tulipan, iar lateralele din eucalipt. Dată fiind culoarea roșiatică a eucaliptului, am hotărât să folosesc un cui din cupru pentru fizarea penei. Ce am făcut diferit față de rindelele de până acum a fost să adaug o talpă dintr-un lemn mai rezistent. Pentru asta, am folosit o bucățică de fag, pe care am recuperat-o dintr-un palet vechi.



Pentru lamă, am folosit o daltă de 18 mm. Metalul este extrem de prost si, după ce voi termina cu îndreptarea și slefuirea, bănuiesc că va trebui să o călesc eu însumi. De asta nu pot sa postez acum imagini cu talașul făcut. Pur si simplu nu am mai avut timp să termin și lama.

Deocamdată, nu pot decât să spun că rindeluța se potrivește perfect în palmă și este extrem de ușoară. Sper să fie și utilă pe viitor.


Comentarii